سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با انواع کولر گازی آشنا شوید

 

با انواع کولر گازی آشنا شوید

بسیاری از منازل در مناطق گرمسیر از کولر گازی برای خنک کردن محیط داخل خانه استفاده می‌کنند. برای برخی، کولر گازی یک کالای لوکس و تجملاتی محسوب می‌شود و برای برخی دیگر، یک نیاز اساسی است که بدون آن، زندگی دشوار می‌شود.

با توجه به اینکه کولر گازی وسیله‌ی نسبتا گرانی است و خرید آن نیاز به بررسی‌های زیادی دارد، ما در این مقاله ونداد تجهیز قصد داریم شما را با سیستم کولر گازی و انواع آن بیشتر آشنا کنیم.

نکاتی که در این مقاله مطرح می‌کنیم به تصمیم‌گیری شما در انتخاب و خرید کولر گازی متناسب با نیازتان، و همینطور سرویس و نگهداری آن، کمک خواهد کرد. چنانچه پس از خواندن این مقاله، سوالی درباره خرید کولر گازی داشتید، حتما با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در ونداد تجهیز آماده‌ی پاسخگویی و ارائه مشاوره به شما هستند.

 

انواع کولر گازی

 

انواع مختلف کولر گازی در ظرفیت‌های گوناگون موجود است که می‌توانید با توجه به نیاز و شرایط خود، برند و مدل مناسب که دارای قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای است را انتخاب و خریداری نمایید.

انواع کولر، بر اساس ساختار و نحوه نصب‌و‌راه‌اندازی عبارتند از:

·          کولر گازی پرتابل (قابل حمل)

·          کولر گازی دیواری (اسپیلت)

·          کولر گازی دیواری

·         کولر گازی پنجره‌ای

·         کولر گازی کانالی و سقفی

 

کمپرسور کولر گازی

همچنین، یکی از قطعات مهم در کولر گازی، کمپرسور آن است که گاهی به آن، موتور نیز گفته می‌شود. کمپرسور در بازدهی کولر تاثیر فراوانی داشته و موقع خرید، باید به نوع و برند کمپرسور توجه داشت. انواع کمپرسور کولر گازی عبارتند از:

·         کمپرسور روتاری

·         کمپرسور اسکرال

·         کمپرسور پیستونی (حاره‌ای).

 

انواع گاز کولر گازی 

انواع گازهای مبرد که در کولر گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از گاز R22، R410 و R407. گاز R22 به دلیل تاثیر مخربی که بر لایه اوزون و محیط زیست دارد منسوخ شده و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. گاز R410 اما، که دوست‌دار محیط زیست است، فراگیرترین و پرکاربردترین گاز مبرد در کولرهای گازی است. گاز R407 نیز مانند R410 دوست‌دار محیط زیست است؛ اما به اندازه‌ی آن فراگیر نبوده و به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.