سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پمپهای سانتریفیوژ پرکاربردترین های پمپ آبی در صنعت

از زمان به خدمت درآمدن آتش و برق توسط بشر تا عصر اینترنت و هوش مصنوعی، شبکه های آبرسانی دستخوش تحولات گوناگونی شده است. از فلسفه شکل گیری شهرها در کنار آب های طبیعی که بگذریم، انسان ها در طول قرن ها زندگی اجتماعی خود، وابستگی زیادی به آب داشتند و تلاش می کردند آب را بر روی زمین جابجا کنند و آن را به ارتفاعات ببرند. در نهایت همین نیاز بشر منجر به اختراع پمپ هاو به طور خاص پمپ‌های سانتریفیوژ شد و جهشی عظیم در نحوه زندگی و کشاورزی انسان ها به وجود آورد به طوری که با این اختراع آب حتی در مرتفع ترین مکان ها هم جریان پیدا کرده است.

پمپ‌های سانتریفیوژ پرکاربردترین نوع پمپ آبی در صنعت هستند. از آنجایی که این پمپ‌ها در هر موقعیت و شرایطی قادر به تامین مقدار مشخصی از دبی آب در فشار ثابت هستند، پمپ‌های کارآمد و ایده‌آلی محسوب می‌شوند. همچنین، از این پمپ‌ها در کشاورزی و آبیاری، سیستم‌های گرمایشی، سیستم‌های تهویه مطبوع، ایستگاه‌های تقویت فشار، تامین آب اضطراری، زه‌کشی آب‌های زیرزمینی، تاسیسات تصفیه آب، مصارف شستشوی صنعتی، سیستم‌های آتش‌نشانی، معادن، صنایع شیمیایی، کاغذسازی، صنایع غذایی و لبنیات، فلزات مذاب، آب‌وفاضلاب، نفت و گاز، پتروشیمی، استخرها، آب‌نماها، و سایر موارد استفاده می‌شود. در این پمپ ها مایع به مرکز پمپ و پای پره‌ها وارد شده و اثر نیروی گریز از مرکز که ناشی از گردش سریع پمپ می‌باشد، انرژی جنشی زیادی پیدا کرده و به طرف خارج پرتاب می‌شود و پوسته را پر از سیال می‌کند. انرژی جنبشی در قسمت خروجی پمپ اجبارا به انرژی فشار تبدیل می‌گردد. جهت حرکت پروانه: جهتی است عمود بر فرو رفتگی پره ها در پمپها. پمپهای گریز از مرکز از پرمصرف‌ترین پمپهائی می‌باشند که در صنعت بطور فراوان بکار می‌روند. حسن این پمپها در آنست که گذر حجمی سیال در آنها یکنواخت می‌باشد و همچنین چنانچه لوله تخلیه مسدود و یا تنگ شود، فشار زیادی که به پمپ آسیب رساند ایجاد نخواهد کرد و در نتیجه بار آن بحدی نخواهد رسید که موتور محرک خود را از کار بیندازد.

%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%81%DB%8C%D9%88%DA%98-%DB%8C%D8%A7-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2.jpg?

طرز کار پمپ گریز از مرکز بدین صورت است که ابتدا مایع به مرکز پمپ و پای پره‌های پروانه وارد می‌شود. سپس پروانه‌ پمپ، که به‌وسیله‌ی الکتروموتور با سرعت بالایی به چرخش و دَوَران در می‌آید، انرژی جنبشی مایع را افزایش می‌دهد. پس از آن، مایعی که انرژی جنبشی آن افزایش یافته، در اثر نیروی گریز از مرکز به طرف خارج پرتاب گشته و پوسته پمپ را پر از سیال می‌کند. در نهایت انرژی جنبشی مایع، به دلیل طراحی خاص مجرای خروجی پمپ، به انرژی پتانسیل پرفشار تبدیل می‌گردد.

در صورتی که قصد خرید انواع پمپ دارید می توانید برای اطلاعات بیشتر به مجله ونداد تجهیز مراجعه کنید. همچنین می توانید با کارشناسان فروش ونداد تجهیز مشورت کنید.

?