سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای انتخاب مبدل حرارتی استخر

مبدل حرارتی پوسته و لوله کارآمدتر از دیگر مبدل‌های حرارتی است. مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای به دلیل اینکه رسوب می‌گیرند، گزینه مناسبی برای استخر نیستند. برای اینکه بتوانید راندمان مبدل حرارتی استخر را افزایش دهید، می‌توانید از پمپ سیرکولاتور استفاده نمائید. برای استخرهایی که بار زیادی دارند، موازی یا سری کردن برای گرمایش استخر پیشنهاد می‌شود. همچنین، مکان مناسب برای قرارگیری مبدل حرارتی، در موتورخانه‌ها و بعد از فیلتر شنی است.

مبدل حرارتی استخر برحسب دمای آب استخر و نوع استخر مورد استفاده (سرباز و سرپوشیده) دارای ظرفیت‌های متفاوتی است. در طراحی مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله، به دلیل کاهش افت فشار مبدل، کویل‌های U شکل به کار نمی‌رود. طول مبدل حرارتی از 50 سانتیمتر تا 120 سانتیمتر متغیر است. البته دقت داشته باشید که با افزایش طول مبدل، مزیت آن بیشتر نمی‌‌شود.

مبدل حرارتی استخری جهت تامین گرمایش استخر، در دو نوع تمام استیل و مسی موجود است. البته هزینه مبدل‌های حرارتی استیل از مسی بسیار بالاتر است. مبدل‌های تمام استیل در اندازه‌های محدودی قابل ارائه هستند. اما مبدل‌های مسی متناسب با اندازه استخر موجود هستند. به دلیل بالا بودن هزینه مبدل‌های حرارتی استیل، استفاده از مبدل حرارتی مسی جایگزین خوبی برای نوع استیل است. خاطرنشان می‌گردد که برای استفاده از مبدل حرارتی به مشعل و دیگ نیاز است.

اما نهایتا، برای اینکه یک انتخاب مناسب و خوبی داشته باشید، لازم است که به این سوالات پاسخ دهید:

-         استخر مورد نظر شما روباز است؟ یا سرپوشیده؟ عمومی است؟ یا خصوصی؟

-         اختلاف دما جهت افزایش دمای آب استخر چقدر است؟

-         به چه تعداد مبدل نیاز است؟

-         مدت زمان مورد نیاز برای گرمایش استخر چقدر است؟

 

برای خرید مبدل حرارتی استخر با کارشناسان ونداد تجهیز تماس بگیرید.